czwartek, 31 stycznia 2013

Wątróbka

Ostatnio na życzenie mojego męża na obiad była wątróbka. On ją uwielbia ja w sumie też, ale gdy pomyślę o jej oczyszczaniu  to nie jest już tak dobrze, ale dam radę czego się nie robi dla...dobrego jedzonka ;)
 Więc zaczynajmy, potrzebujemy:

wątróbka drobiowa ( ja miałam jakieś 700g)
2-3 cebule
olej
sól, pieprz
majeranek
vegeta
mąka



  Oczyszczoną i pokrojoną na mniejsze kawałki wątróbkę wrzucamy na rozgrzany olej. Posypujemy po wierzchu mąką. (nie koniecznie). Smażymy aby się zrumieniła. Teraz jeszcze nie przyprawiamy, gdyż nasza wątróbka mogłaby nam stwardnieć. W między czasie obieramy cebulę i kroimy ją w półksiężyce. Dorzucamy do wątróbki i czekamy aż troszkę nam się przysmaży wtedy solimy, pieprzymy i rozcieramy trochę majeranku, ewentualnie dodajemy troszkę przyprawy typu vegeta. Chwilkę dusimy ( gdy cebula jest wystarczająco miękka nie musimy) i gotowe. Najlepiej smakuje z tłuczonymi ziemniaczkami i ogórkiem kiszonym. U mnie troszkę inna wersja z powodu braku ogórów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz