wtorek, 28 maja 2013

Ciasteczka z żurawiną i białą czekoladą

    Do upieczenia tych ciastek zainspirowały mnie ciastka kupowane przeze mnie w jednym z marketów były to właśnie ciastka z żurawiną i białą czekoladą. Będąc ostatnio na zakupach miałam po nie znów sięgnąć bo naprawdę są smaczne, ale pomyślałam nie! Tym razem upiekę je sama i tak właśnie zrobiłam.
     Wyszły pyszne, pachnące i idealne z mlekiem. Zostały  3 ale tylko dlatego, że idąc spać zostawiłam na nich karteczkę żeby ich nie dotykać bo nie zrobiłam im jeszcze zdjęcia ;)

 Składniki na ok 30 sztuk:

110g niesolonego masła w temperaturze pokojowej
1/4 szkl. drobnego cukru
1 łyżka mleka
1/2 łyżeczki cukru waniliowego
szczypta soli
1 i 1/4 szklanki mąki pszennej
niecałe pół szklanki suszonej żurawiny
kilka kostek dobrej białej czekolady


   Masło zmiksować z cukrem do uzyskania gładkiej masy. Dodać mleko, wanilię, sól i stopniowo dodawać mąkę. Dobrze zmiksować. Dodać żurawinę i posiekaną białą czekoladę. Wymieszać. Zagnieść i uformować wałek. Zawinąć w folię spożywczą. Schłodzić w lodówce ok. 2 godz. ale nic się nie stanie gdy ciasto poleży w lodówce do następnego dnia.
   Piekarnik rozgrzać do 200 stopni. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Ostrym, ząbkowanym nożem kroimy ciasteczka ok. 5 mm. Kłaść na papierze i piec ok. 12 min. lub troszkę dłużej do zrumienienia. Gdy je wyjmiemy najlepiej studzić je na metalowej kratce.
   Pora tylko nalać mleka mmm.....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz