piątek, 18 stycznia 2013

Kaczka (piersi)

Tą oto pierś z dorodnej kaczki "dzikuski" przywieźli mi moi rodzice, gdy przyjeżdżają to zawsze muszą przywieźć ze sobą pełną  torbę mięsa i różnych innych pyszności. Właściwie to przywieźli całą kaczkę, ale z reszty została zrobiona czarnina:\ brrr... u mnie w rodzinie wszyscy się nią zajadają ja nie, może kiedyś się przemogę i dodam też na nią przepis, ale nie dziś, dziś będzie pierś a wiec zaczynamy..


pierś z kaczki ze skórą
mąka
olej
sól, pieprz
majeranek
ewentualnie sos sojowy


  Podwójną pierś przekrawamy na pół, i smażymy na rozgrzanym oleju skórą do dołu tak aby wytopił się tłuszcz a ona ładnie się zrumieniła. Gdy usmażymy ją z dwóch stron, podlewamy wodą, doprawiamy świeżo zmielonym pieprzem i solą oraz roztartym majerankiem. Przykrywamy. Dusimy do miękkości ok 15- 20 min. Wyjmujemy mięso a do wody z tłuszczem w której dusiła się pierś wlewamy  troszkę mąki rozmieszanej uprzednio z odrobiną zimnej wody. Mieszamy. Jeśli nasz sos jest zbyt jasny możemy go troszkę przyciemnić sosem sojowym. Ja podałam ją pociętą na plasterki ułożoną na sosie. Do tego puree i sałatka z winegretem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz